Empresa Raypa

Raypa, fundada als anys 70 per Ramón Espinar Aguilar, s’especialitza en la fabricació d’equips per a l’esterilització en laboratoris. Des dels anys 80, l’empresa ha destacat en els mercats internacionals. El 2008, la segona generació de la família Espinar va assumir el control, adaptant l’empresa a les noves necessitats del mercat.

Amb més de 40 anys d’experiència, Raypa manté el seu compromís amb la qualitat i la innovació, oferint solucions per a laboratoris, hospitals, universitats i indústries alimentàries.

raypa logo
Raypa

Cas d’èxit Raypa

Hem ajudat a Raypa a optimitzar la gestió de fotografies de productes per a l’enviament a client, mitjançant una aplicació mòbil integrada amb el seu sistema SAP, millorant els seus processos i estalviant temps valuós. Aquesta solució ha augmentat l’eficiència operativa, aconseguint un ràpid retorn de la inversió.

Casa Viva confía en app2U para la transformación digital de su empresa con el asesoramiento, desarrollo, implantación, soporte y mantenimiento de aplicaciones móviles en su departamento de logística

Repte

El principal problema era la gestió manual de fotografies de productes per a l’enviament al client final, un procés que consumia molt de temps i era propens a errors. Aquestes fotografies són essencials per documentar l’estat i la qualitat dels productes abans del seu enviament, permetent resoldre reclamacions dels clients i verificar que els productes lliurats coincidissin amb els enviats.

A més, necessitaven integrar aquestes imatges amb el seu sistema de gestió informatitzat, cosa que el seu mètode anterior no permetia de manera eficient. El procés anterior ocupava el personal en tasques repetitives i de baix valor afegit, impedint-los enfocar-se en activitats més productives per a l’empresa. Per això, Raypa buscava una solució tecnològica que pogués automatitzar aquestes tasques i optimitzar l’ús dels seus recursos humans.

La solució tecnològica havia de cobrir les següents situacions:

1. Automatització de la gestió de fotografies:

Requerien una manera de capturar i emmagatzemar les fotografies dels productes en pocs passos per estalviar temps i reduir errors.

2.Integració amb SAP:

Necessitaven que les fotografies s’integressin directament amb el seu sistema de gestió, per facilitar l’accés i la gestió de les imatges dins del mateix.

3. Reducció d’errors en la documentació:

Era important disminuir els errors derivats de la gestió manual de les fotografies per millorar la precisió i la fiabilitat dels registres.

4.Optimització del temps del personal:

Volien alliberar el seu personal de tasques repetitives i de baix valor afegit, permetent-los concentrar-se en activitats més estratègiques i productives.

Casa Viva mejora la realización y gestión de inventarios agilizando tareas y reduciendo costes gracias a una app a medida de app2U

Solución

Després d’analitzar les necessitats i requeriments de Raypa, des d’app2U els vam recomanar desenvolupar i implantar una app a mida que permetés gestionar la documentació de les fotografies dels productes de manera ràpida.

Desenvolupament d’una aplicació mòbil:

Vam crear una app que permet capturar i emmagatzemar automàticament les fotografies dels productes. Aquesta app està dissenyada per ser utilitzada fàcilment pel personal de Raypa, permetent-los prendre fotografies directament des dels seus dispositius mòbils. L’automatització d’aquest procés va eliminar la necessitat de capturar i organitzar les imatges manualment, estalviant temps i reduint errors.

Integració amb SAP:

Vam dissenyar l’aplicació per integrar-se perfectament amb el sistema SAP de Raypa. Aquesta integració permet que les fotografies capturades s’emmagatzemin automàticament en el sistema de gestió, facilitant l’accés i la gestió de les imatges directament des de SAP. Això assegura que tota la documentació visual estigui centralitzada i fàcilment disponible per al seu ús en diversos processos interns, com la verificació de productes i la resolució de reclamacions.

Casa Viva ha implantado una app para hacer inventarios de sus zonas, tiendas y almacenes de España y Andorra

Resultat

Des que Raypa i el seu equip utilitzen aquesta aplicació, han vist millorar notablement la seva operativa. Gràcies a l’app per a la gestió de fotografies de productes, l’empresa ha experimentat els següents resultats:

  • Reducció del temps de gestió:
    Les tasques que abans portaven hores, ara es realitzen en minuts. Per exemple, la captura i gestió manual de fotografies que abans prenia diverses hores, ara es completa en minuts, alliberant temps valuós per a altres activitats.

  • Millora de la qualitat operativa:
    En automatitzar processos tediosos, l’equip de Raypa ha guanyat temps i millorat la precisió en la gestió de fotografies, reduint errors i millorant la qualitat de la documentació.

  • Amortització de l’aplicació:
    La inversió en l’aplicació s’ha amortitzat en menys d’un any, aconseguint un retorn de la inversió en aproximadament 9 a 10 mesos. Aquest ràpid retorn ha permès a l’empresa gaudir de beneficis financers significatius en un curt període de temps.

  • Adaptació a noves necessitats:
    L’aplicació és flexible i s’adapta a les noves exigències de l’entorn empresarial, podent incorporar millores i funcionalitats segons es vagin identificant necessitats addicionals.