Estarem d’acord que, ara per ara, ja hi ha tota una generació que va néixer amb la tecnologia sota el braç; de fet, tenen nom propi, se’ls coneix com Millenials. No obstant, en l’altre extrem, ens trobem amb una generació de persones de 50 anys cap endavant que, ni han nascut amb la tecnologia, ni sovint se senten plenament a gust amb ella, i per desgràcia moltes empreses no prenen mesures suficients per a fer més fàcil aquesta situació.

El primer que volem dir, arribats a aquest punt, és: tranquils, no esteu sols!. Són moltíssimes les persones, la majoria grans professionals amb una llarga experiència, que al principi no s’han desenvolupat bé amb certs aparells o apps tecnològiques i que després, tot i que amb la formació i metodologia adequada, estan a l’alçada i poden arribar a ser més potents que qualsevol Millenial.

Els motius pels quals els comercials sèniors i més experimentats en la seva feina no s’adapten amb facilitat a les noves tecnologies implantades en la seva empresa van des de l’excessiu costum a una manera estàndard de treballar a la qual ja s’han adaptat, a la manca d’interès per les noves tecnologies o, en alguns, la por i inquietud a no adaptar-se als canvis amb facilitat. Es important destacar que en aquesta situació trobem persones de totes les edats.

A tots ells ens agradaria dir-los que de vegades sembla que les vendes van bé però el que es desconeix és que en mans d’experts tecnològics les vendes es poden multiplicar fàcilment. És per això que existeixen eines i solucions mòbils (apps i webs) molt útils que fan que el procés comercial sigui més ràpid i eficaç.

Actualment, empreses amb treballadors més joves estan duplicant vendes d’empreses amb comercials més adults, això no és a causa de l’edat dels treballadors sinó del potencial que ofereixen les noves tecnologies als processos productius de les companyies.

Perquè, al final, tot es tracta d’avantatges. Les solucions mòbils fan la vida més còmoda, estalviant temps, guanyant productivitat i, per tant, venent més. Si encara no has sentit la inquietud almenys d’intentar-ho és perquè no has tingut l’oportunitat de poder provar de pròpia pell dispositius, apps i webs destinades al procés comercial.

Està demostrat que, a Espanya, són venedors infal·libles els comercials amb molta experiència i que durant el procés de venda utilitzen solucions aplicacions per agilitzar els processos i tenir millor presència davant del client.

Però, Com convèncer un director comercial o un comercial experimentat d’incorporar noves tecnologies a l’empresa?

1. La mobilitat: Entre els molts avantatges que es destaquen, el primer és la mobilitat. És important per tu llegir, contestar i gestionar correus o documents? Imagina’t què còmode és fer-ho des de qualsevol lloc!

En el camí de casa a la feina en tren, per exemple, aprofitem 15 minuts per poder veure des de la nostra tablet quines són les últimes actualitzacions que s’han fet de la presentació que utilitzarem avui a primera hora. Una cosa tan simple ens permet posar-nos al dia en un ambient distès -fora de la oficina-, aprofitar més el temps i ser més productius un cop arribem a la feina.

2. La proactivitat: La tecnologia ens permet ser més proactius ja que ens fa viure connectats a la informació i ens proporciona un argument de venda poderós. ¿No seria ideal, per exemple, poder veure des de la nostra tauleta el perfil social de la nostra propera visita comercial, i descobrir-hi alguna de les seves aficions, com el ciclisme o el running? En pocs segons podem descobrir una afició del nostre client potencial que, sens dubte, ens permetrà trencar el gel en el primer contacte, captar la seva atenció i que aquest estigui més receptiu a la compra.

3. L’automatització: Com a part essencial del procés de venda, no hem d’oblidar de l’automatització de certes tasques, com per exemple, el fet de simplificar el procés de dur a terme una comanda directament des d’una aplicació dins de la tauleta. El temps que estalviem en aquests processos que formen part del nostre dia a dia són la clara prova del guany en efectivitat i eliminació en la repetició de tasques centrant-nos només a vendre.

4. El seguiment: Un cop acabada la visita també hi ha solucions mòbils per tenir un seguiment post-venda, poder fer reports i controlar les estadístiques de vendes dels productes, entre moltes altres funcions.

Per tant, veiem que hi ha solucions mòbils per abastar i potenciar cada etapa del procés de venda. Aquests avantatges ofereixen a les empreses poder agilitzar els processos, reduir tasques administratives i, en definitiva, augmentar les vendes controlant totes les accions comercials.

La necessitat dels negocis per incorporar solucions mòbils fa que les empreses tecnològiques ofereixin productes i aplicacions molt senzilles d’utilitzar, a més d’oferir formació particular per a tots els components de la companyia, agilitant i facilitant la feina dels treballadors.

Per tant, diem que per tenir un bon equip de vendes s’ha de treure profit dels treballadors que es té. És indispensable formar els joves amb l’experiència dels sènior, perquè sinó seria impossible aconseguir els objectius marcats. Però també cal equipar els grans comercials experimentats de les eines mòbils adequades per a potenciar el seu talent.

Les empreses tecnològiques segueixen la filosofia de Steve Jobs, que com va dir als seus 56 anys:

“La meva feina no és ser tou amb les persones. La meva feina és fer-les millor.”

Fer-les millor dotant-les de les eines necessàries per millorar tant la seva vida personal com la seva vida professional.

Las nuevas tecnologías se han vuelto esenciales para los comerciales de las empresas para vender más y mejor