Empresa Casa Viva
Casa Viva és una cadena de botigues de decoració líder en el sector que ofereix una àmplia gamma de productes per a la llar. Després de més de 60 anys d’història distribueixen més de 4.000 referències a través de la seva xarxa de 45 botigues a tot Espanya i Andorra.
Casa Viva pertany al grup Gerplex formada per més de 250 persones que treballen en la recerca de nous productes i solucions per cobrir les teves necessitats en l’àmbit de la llar.
Per a Casa Viva controlar tots els seus productes i realitzar inventaris a les seves botigues i magatzems suposava una gran inversió en quant a temps, personal i maquinària.
Cas Casa Viva
Com totes les empreses de productes que tenen botigues i magatzems, Casa Viva gestiona una gran quantitat de productes. Amb l’app a mida d’app2U, realitzen inventaris de forma més ràpida i econòmica controlant totes les seves referències.
Repte
Casa Viva tenia la necessitat de realitzar inventaris invertint el menor temps possible i d’una manera molt més econòmica.
En aquell moment Casa Viva, al ser pionera en tecnologia, ja havia buscat alternatives als processos lents de presa d’inventaris de forma manual. És per això, que utilitzava lectors de codis de barres per a la realització dels inventaris de les seves ubicacions: zones, botigues i magatzems.
No obstant, Casa Viva sentia que la seva empresa encara podia millorar la seva forma de treballar amb alguna solució tecnològica que els ajudés a millorar la seva situació:
1. Lentitud en la realització d’inventaris: els treballadors seguien invertint molts dies per dur a terme aquesta tasca.
2. Lloguer/Compra de lectors de codis de barres molt cars. Tot i agilitzar el procés manual, era considerablement elevat el pressupost per a realitzar inventaris.
3. Poc control de l’estoc. Al ser tan llarg i car el procés de presa d’inventaris, en realitzaven molt pocs l’any per economitzar al màxim, això feia que l’estoc estigués poc controlat.
En veure que podien millorar i agilitzar la manera de treballar de l’empresa i dels seus treballadors, van decidir contactar amb app2U, experts en apps per a empreses.
Solució
Després d’analitzar les necessitats i requeriments de Casa Viva, des d’app2U els vam recomanar desenvolupar i implantar una app totalment personalitzada i a mida que els permetés realitzar inventaris ràpidament.
1. Agilitzar el procés de realització d’inventaris de dies a segons. Gràcies a dos passos senzills: l’escaneig ràpid amb la càmera de fotos d’un dispositiu mòbil i la fàcil introducció de la quantitat de productes existents a l’ubicació.
2. Implantació de dispositius iPod. Vam fer una cerca intensiva del dispositiu mòbil més econòmic que cobria les necessitats de l’aplicació: càmera web, agilitat i mobilitat, seguretat en les dades i connexió wifi.
3. Control exhaustiu de l’estoc. Amb la facilitat i la rapidesa de l’aplicació, els treballadors realitzen inventaris més sovint tenint molt més control dels productes i de les referències.
La implantació va ser molt ràpida i fàcil. Des d’app2U vam instal·lar l’aplicació personalitzada a tots els dispositius iPod de Casa Viva i en poc menys de dues setmanes els seus treballadors ja la feien servir en el seu màxim esplendor. Com que és una app fàcil i intuïtiva en el seu ús, es va adaptar molt fàcilment al dia a dia dels treballadors.
Aquesta aplicació es va adaptar a mida per l’empresa per agilitzar el procés de realització d’inventaris gràcies a la mobilitat que ofereixen els iPods i la facilitat i rapidesa de l’app en si. És per això que, diferents empreses de distribució de productes, especialment de decoració i mobles de la llar, han vist el seu potencial i han decidit adaptar aquesta mateixa app al seu dia a dia.
Resultado
Fa aproximadament un any que Casa Viva utilitza aquesta aplicació i ha vist millorar notablement el seu negoci. Gràcies a l’App per fer inventaris, l’empresa ha experimentat els següents resultats:
- Estalvi de temps, costos i tasques al agilitzar el procés de realització d’inventaris
- Ràpida importació dels productes a la web. Rapidesa en pujar els productes al portal d’administració on s’han de detallar per després ser detectats en realitzar l’inventari
- Realitzar inventaris en pocs segons. El temps de realització d’un inventari passa a ser d’entre dies i setmanes a segons i minuts
- Els treballadors estan sorpresos amb la velocitat d’escaneig i la facilitat d’ús de l’aplicació
- Realitzar inventaris de diferents ubicacions alhora. Ja siguin de diferent zona, botiga o magatzem, es poden fer inventaris conjuntament
- Tenir sempre accés a l’historial d’inventaris. Ja sigui des de l’apartat historial de l’App o al portal d’administració on també es poden exportar
- Adquisició d’iPods propis: mòbils, ràpids i econòmics aconseguint complir les necessitats de l’empresa
- Amb els dispositius mòbils iPods s’aconsegueix la màxima seguretat dels productes, els inventaris i les dades
- Controlar exhaustivament els productes de l’empresa. Gràcies a realitzar inventaris més sovint s’aconsegueix un major control de l’estoc
- Estadístiques de comparació d’inventaris. El portal d’administració ofereix estadístiques de comparació